Sunday, July 19, 2009

Majlis Perasmian TGM Piasau & Senadin

19 Julai 2009: YB Datuk Amar Haji Awang Tengah bin Ali Hassan, Menteri Perancangan dan Pengurusan Sumber II dan Menteri Kemudahan Awam Sarawak merasmikan Mesyuarat Perwakilan Tiga Tahun Sekali, PBB Cawangan N63 Piasau dan N65 Senadin bertempat di Hotel Imperial Miri.
MIRI: Kekuatan parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) sebagai parti tonggak negeri ini akan lemah dan goyah sekiranya sikap cantas-mencantas dan mementingkan diri sendiri menguasai ahli-ahli parti.

Menteri Perancangan dan Pengurusan Sumber Kedua Datuk Amar Awang Tengah Ali Hassan mahu semua ahli berpegang kepada disiplin dan semangat perjuangan parti untuk membangunkan rakyat dan negeri yang merupakan asas kekuatan parti PBB selama ini.

“Jangan kita cantas-mencantas memburukkan peribadi orang lain hanya untuk kedudukan kerana ini akhirnya akan menyebabkan perpecahan parti. Jika parti lemah, kita rugi.

“Sebagai ahli yang taat setia kepada perjuangan parti, kepentingan parti lebih tinggi daripada kepentingan peribadi,” tegas beliau merasmikan Mesyuarat Agung Tiga Tahun Sekali (TGM) N.63 Piasau dan N.65 Senadin di Hotel Imperial di sini, petang semalam... (selanjutnya http://www.mysarawak.org/2009/07/20/ahli-pbb-dinasihat-jangan-cantas-mencantas.html)

No comments: